Veel gestelde vragen

Waarom wordt er tijdens de inschrijving van de ProeVmaand al toestemming gevraagd voor automatische incasso?
De eerste 4 leveringen zijn vrijblijvend, dus zonder opzegtermijn. Na de laatste levering van de ProeVmaand neemt ProeVkantoor contact met u op of het abonnement gecontinueerd of opgezegd dient te worden. Besluit u te continueren dan schrijven we het bedrag, via automatische incasso, van vier leveringen af na de eerste levering van elke nieuwe periode. De opzegtermijn is maximaal 4 weken en loopt af na de laatst geïncasseerde leverweek. Vanwege SEPA regelgeving zijn we verplicht bij inschrijving van de ProeVmaand uw akkoord voor automatische incasso al te krijgen. Vandaar dat deze reeds gevraagd wordt in onderstaand formulier. Vanzelfsprekend zullen wij de ProeVmaand nooit incasseren.

Hoe wordt de versheid gegarandeerd?
In het oogstseizoen wordt binnen 24 uur na oogst afgeleverd. Doordat de producten binnen een straal van 60 km rond Grootebroek worden betrokken, is de afstand tussen boom/grond en bord klein. Voor fruit een heel belangrijk punt, zodat er wat rijper geplukt kan worden. Dat zorgt voor een betere smaakbeleving.

Hoe weten we dat het voedsel duurzaam geteeld is?
Onze producten zijn afkomstig van telers uit Noord-Holland en Flevoland. Gecertificeerde telers die op een duurzame manier telen. De meesten zijn in het bezit van één of meerdere erkende keurmerken. Je eet dus groente en fruit uit je eigen achtertuin.

Op welke dag kunnen we de tassen/pakketten verwachten?
Op donderdag en/of vrijdag. Zie de actuele afhaal momenten en de afhaalpunten op deze website.

Hoe wordt de prijs voor het pakket bepaald?
De prijs van het pakket wordt vastgesteld op basis van een inkoopprijs die in verhouding staat tot de werkelijke productiekosten van de teler. Een prijs die niet wordt opgelegd door machtsverhoudingen, maar die in gesprek met de teler tot stand komt.

Hoelang van tevoren weet ik wat er in het pakket komt?
Uiterlijk dinsdagochtend is het bekend wat er beschikbaar is bij de telers en wat er dus in het pakket komt. Dit zal naar alle abonnees gecommuniceerd worden middels een nieuwsbrief. Ook zullen er een paar recepten bij zitten.

Is het mogelijk om gekochte producten uit de webshop te retourneren?
Voor meer informatie over het herroepingsrecht, kunt u deze pagina raadplegen: retour.

Hoe zijn de verzendkosten bepaald?
De verzendkosten zijn bepaald op basis van de standaard pakkettarieven van PostNL.

Heeft u nog vragen of staat uw vraag hier niet bij, mail ons dan via: info@proevkantoor.nl